Меню
Меню
Вегетарианска мусака

Nov/12/2021

Вегетарианска мусака

Време е за едни по-различни Коледни пости с вкусна, питателна, веган и здравословна храна. Тази година ви предизвикваме да погледнете на постите под друг ъгъл. 

Погрижили сме се да ви предоставим различни, бързи и лесни постни рецепти, за да направим готвенето у дома още по-голямо удоволствие. 

Днешната рецепта е вегетарианска алтернатива на класическо българско ястие – мусака. Тя е също толкова вкусна, колкото и традиционната рецепта. Заедно ще приготвим това ароматно ястие стъпка по стъпка. Нека започваме:

Необходими продукти за “каймата”:

Други необходими продукти:

  • 6 средно големи картофа, нарязани на дребно
  • 3 домата, нарязани на шайби
  • 200 гр. йогурт 
  • 1 веган яйце 

*Ако желаете, мусаката може да бъде и без заливка. 

Начин на приготвяне:

  • Залейте текстурирания протеин на Dragon Superfoods с горещата вода. Накиснете го за около 15-20 мин., докато омекне. През това време загрейте тигана и сложете зехтин/олио.

  • Запържете лука до златисто. След това добавете текстурирания протеин и подправките към него. Запържете всичко за около 5-10 мин.

  • В средно дълбока тавичка подредете ред картофи, ред кайма и отново ред картофи. Покрийте горния слой с доматите, след което покрийте тавичката с алуминиево фолио. Печете на 250 градуса около 30-40 минути, докато картофите се сготвят.

  • Пригответе заливката - разбъркайте веган йогурта с веган яйцата. По желание, сложете малко сол. Когато картофите са готови, извадете тавичката и полейте мусаката със заливката. Пече се допълнително около 15-20 мин. без фолио, докато заливката хване коричка.

Можете да пропуснете стъпката със заливка, ако предпочитате да хапвате мусаката си по този начин. 


Надяваме се, че рецептата ви е харесала и най-вече, че ястието ви е било вкусно. Разгледайте и другите ни Коледни постни рецепти, които също ще направят постите едно приятно изживяване за цялото семейство. 




Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Коледни пости

Коледни пости

Вегетарианска мусака

Вегетарианска мусака

Време е за едни по-различни Коледни пости с вкусна, питателна, веган и здравословна храна. Тази година ви предизвикваме да погледнете на постите под друг ъ Време е за едни по-различни Коледни пости с вкусна, питателна, веган и здравословна храна. Тази година ви предизвикваме да погледнете на постите под друг ъ 2021-11-12T14:43:50+02:00 Вегетарианска мусака

<h3><span style="font-weight: 400;">Време е за едни по-различни </span><span style="font-weight: 400;"><span style="color: #ff0000;"><a href="https://campaigns.zelen.bg/koledni-posti-2021">Коледни пости</a></span>&nbsp;</span><span style="font-weight: 400;">с вкусна, питателна, веган и здравословна храна. Тази година ви предизвикваме да погледнете на постите под друг ъгъл.&nbsp;</span></h3> <p><span style="font-weight: 400;">Погрижили сме се да ви предоставим различни, бързи и лесни постни рецепти, за да направим готвенето у дома още по-голямо удоволствие.&nbsp;</span></p> <p><span style="font-weight: 400;"><span><strong>Днешната рецепта е вегетарианска алтернатива на класическо българско ястие &ndash; мусака.&nbsp;</strong></span>Тя е също толкова вкусна, колкото и традиционната рецепта. Заедно ще приготвим това ароматно ястие стъпка по стъпка. Нека започваме:</span></p> <p></p> <h3><strong>Необходими продукти за &ldquo;каймата&rdquo;:</strong></h3> <ul> <li><span style="font-weight: 400;">1 ч.ч. </span><a href="https://zelen.bg/product/teksturiran-rastitelen-protein-granulated-200g-dragon-superfoods?utm_source=site_search"><span style="font-weight: 400;">текстуриран грахов протеин</span></a><span style="font-weight: 400;">&nbsp;</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">1 и 1/2 ч.ч. гореща вода</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">1 лук</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">3 с.л. зехтин/олио&nbsp;</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">2 ч.л.</span><a href="https://zelen.bg/product/frenska-morska-sol-fina-100g-gurme-klasa?utm_source=site_search"><span style="font-weight: 400;"> сол</span></a><span style="font-weight: 400;">&nbsp;</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">1-2 ч.л. </span><a href="https://zelen.bg/product/bio-cheren-piper-na-zarna-50g-bio-klasa?utm_source=site_search"><span style="font-weight: 400;">черен пипер</span></a><span style="font-weight: 400;">&nbsp;</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">2 ч.л. </span><a href="https://zelen.bg/product/bio-kimion-mlyan-bio-klasa-30-g?utm_source=site_search"><span style="font-weight: 400;">кимион</span></a><span style="font-weight: 400;">&nbsp;</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">2 ч.л. </span><a href="https://zelen.bg/product/bio-chubrica-80g-bio-klasa"><span style="font-weight: 400;">чубрица</span></a><span style="font-weight: 400;">&nbsp;</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">2 ч.л. </span><a href="https://zelen.bg/product/bio-cherven-piper-sladak-bio-klasa-50-g?utm_source=site_search"><span style="font-weight: 400;">сладък червен пипер</span></a><span style="font-weight: 400;">&nbsp;</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">1 с.л. доматен сос/пюре&nbsp;</span></li> </ul> <p></p> <h3><b>Други необходими продукти:</b></h3> <ul> <li><span style="font-weight: 400;">6 средно големи картофа, нарязани на дребно</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">3 домата, нарязани на шайби</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">200 гр. йогурт&nbsp;</span></li> <li><span style="font-weight: 400;">1 </span><a href="https://zelen.bg/product/vegan-yayca-250g-easy-egg-orgran?utm_source=site_search"><span style="font-weight: 400;">веган яйце</span></a><span style="font-weight: 400;">&nbsp;</span></li> </ul> <p><em><span style="font-weight: 400;">*Ако желаете, мусаката може да бъде и без заливка.&nbsp;</span></em></p> <p></p> <h3><b>Начин на приготвяне:</b></h3> <ul> <li><span style="font-weight: 400;">Залейте текстурирания протеин на </span><a href="https://zelen.bg/vendor/dragon-superfoods"><span style="font-weight: 400;">Dragon Superfoods</span></a><span style="font-weight: 400;"> с горещата вода. Накиснете го за около 15-20 мин., докато омекне. През това време загрейте тигана и сложете зехтин/олио.</span></li> </ul> <p></p> <ul> <li><span style="font-weight: 400;">Запържете лука до златисто. След това добавете текстурирания протеин и подправките към него. Запържете всичко за около 5-10 мин.</span></li> </ul> <p></p> <ul> <li><span style="font-weight: 400;">В средно дълбока тавичка подредете ред картофи, ред кайма и отново ред картофи. Покрийте горния слой с доматите, след което покрийте тавичката с алуминиево фолио. Печете на 250 градуса около 30-40 минути, докато картофите се сготвят.</span></li> </ul> <p></p> <ul> <li><span style="font-weight: 400;">Пригответе заливката - разбъркайте веган йогурта с веган яйцата. По желание, сложете малко сол. Когато картофите са готови, извадете тавичката и полейте мусаката със заливката. Пече се допълнително около 15-20 мин. без фолио, докато заливката хване коричка.</span></li> </ul> <p><em><span style="font-weight: 400;">Можете да пропуснете стъпката със заливка, ако предпочитате да хапвате мусаката си по този начин.&nbsp;</span></em></p> <hr /> <p><span style="color: #008080; text-align: justify;">Надяваме се, че рецептата ви е харесала и най-вече, че ястието ви е било вкусно.&nbsp;</span><span style="font-weight: 400;"></span><span style="color: #008080;"><span style="font-weight: 400;">Разгледайте и другите ни </span><a href="https://zelen.bg/blog/category/koledni-posti"><span style="font-weight: 400;">Коледни постни рецепти</span></a><a href="about:blank"><span style="font-weight: 400;"></span></a><span style="font-weight: 400;">, които също ще направят постите едно приятно изживяване за цялото семейство.&nbsp;</span></span></p> <p><br /><br /><br /></p>

Сравнение на продукти
Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки