ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ОНЛАЙН МАГАЗИН ZELEN.BG
I. ПРЕДМЕТ
Чл. 1. Настоящите общи условия уреждат отношенията между „Смарт Органик“ АД, регистрирано в гр. София, ЕИК BG203476985, със седалище и адрес на управление: гр. София, ул. „Дамяница“ №6, адрес за кореспонденция: гр. София, кв. Княжево, ул. „Дамяница“ №6 (наричано по-долу Доставчик ), и лицата – потребители на електронния магазин zelen.bg (наричани по-долу Ползватели ), при използване на платформата за електронна търговия Zelen.bg (наричана по-долу “Платформата” или “онлайн магазина” ).
II. ДАННИ ЗА ДОСТАВЧИКА
Чл. 2. Съгласно изискванията на Закона за електронната търговия и Закона за защита на потребителите, Доставчикът предоставя следната информация:
-
Наименование на Доставчика:
„Смарт Органик“ АД
-
Седалище и адрес на управление:
гр. София, ул. „Дамяница“ №6
-
Адрес за осъществяване на дейността и за отправяне на жалби:
гр. София, кв. Карпузица, ул. „Дамяница“ №6
-
Данни за кореспонденция:
електронна поща shop@zelen.bg, телефон 0896 677 199; пощенски адрес: гр. София, кв. Карпузица, ул. „Дамяница“ №6
-
Вписване в публични регистри:
ЕИК BG203476985 (Търговски регистър)
-
Надзорни органи:
(1) Комисия за защита на личните данни – адрес: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2; тел. 02/940 20 46; уебсайт: www.cpdp.bg .
(2) Комисия за защита на потребителите – адрес: гр. София 1000, пл. „Славейков” №4А, ет. 3, 4 и 6; тел. 0700 111 22 (гореща линия); уебсайт: www.kzp.bg .
(3) Регистрация по ЗДДС: Доставчикът е регистриран по Закона за данък върху добавената стойност.
III. ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ПЛАТФОРМАТА
Чл. 3. Zelen.bg представлява платформа за електронна търговия, достъпна на интернет адрес zelen.bg , чрез която Ползвателите могат да сключват договори за покупко-продажба и доставка на предлаганите от Доставчика стоки, включително следните възможности:
-
Да се
регистрират
и да създадат профил за преглеждане на електронния магазин и използване на допълнителни услуги (напр. история на поръчки, списък с любими продукти и др.);
-
Да
разглеждат
каталога със стоки, включително описания, характеристики, цени и условия за доставка;
-
Да
сключват договори
за покупко-продажба и доставка на предлаганите от Доставчика стоки, достъпни в Платформата;
-
Да
извършват плащания
във връзка със сключените договори чрез наличните електронни средства за разплащане в платформата;
-
Да
получават информация
за нови стоки, промоции и други актуални предложения от Доставчика;
-
Да
изпращат електронни изявления
във връзка със сключването или изпълнението на договори с Доставчика през интерфейса на страницата на Zelen.bg;
-
Да бъдат
уведомявани за правата си
, произтичащи от законодателството (напр. права на потребителите) основно чрез интерфейса на Платформата;
-
Да
упражняват правото си на отказ
от договор, когато това право възниква съгласно Закона за защита на потребителите.
Чл. 4. Доставчикът организира доставката на стоките, поръчани чрез Платформата, и гарантира спазването на правата на Ползвателите съгласно закона, добросъвестно и в съответствие с обичайната търговска практика.
Чл. 5.
(1) Ползвателите сключват с Доставчика чрез платформата Zelen.bg договори за покупко-продажба на стоки. Договорите се сключват на български език и се съхраняват в базата данни на Доставчика.
(2) Съгласно сключения договор за покупко-продажба, Доставчикът се задължава да организира доставката и прехвърлянето на собствеността върху поръчаните от Ползвателя стоки, а Ползвателят – да заплати цената на стоките и разходите за доставката им. Ползвателят има възможност да коригира грешки при въвеждане на информация до момента на потвърждаване на поръчката.
(3) Цената на стоките се заплаща от Ползвателя на Доставчика съгласно условията, определени в Платформата и настоящите общи условия. Заплатената цена съответства на обявената в онлайн магазина цена за всяка поръчана стока.
Чл. 6.
(1) Ползвателят и Доставчикът се съгласяват, че всички изявления помежду им във връзка със сключването и изпълнението на договори за покупко-продажба могат да се извършват по електронен път чрез електронни изявления по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги, както и чл. 11 от Закона за електронната търговия.
(2) Приема се, че електронните изявления, изпратени от Ползвателя на сайта, са направени от лицето, посочено в данните при регистрацията му, ако е въведено правилно потребителското име и парола за достъп.
IV. РЕГИСТРАЦИЯ ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ НА ПЛАТФОРМАТА
Чл. 7.
(1) За да пазарува в онлайн магазина Zelen.bg, Ползвателят може да се регистрира, като въведе избрани от него потребителско име и парола за достъп. Регистрацията може да бъде направена и чрез съществуващ профил на Ползвателя във Facebook или Google. С извършване на регистрацията се счита, че Ползвателят приема настоящите общи условия.
(2) Потребителското име и парола за достъп се определят от Ползвателя съгласно процедурата, описана в Платформата. Ползвателят има възможност да прави поръчки и чрез вход с профил от социалните мрежи Facebook или Google.
(3) При финализиране на поръчка без предварителна регистрация, Ползвателят въвежда необходимите данни за доставка в формуляра за поръчка. С натискане на бутона „Поръчай“ Ползвателят декларира, че е запознат с настоящите общи условия, съгласен е с тях и се задължава да ги спазва.
(4) Доставчикът потвърждава получаването на поръчката чрез изпращане на съобщение на посочения от Ползвателя имейл адрес. С това се счита, че договорът за покупко-продажба е сключен и възникват договорни отношения между Ползвателя и Доставчика.
(5) При регистрация или поръчка без регистрация Ползвателят се задължава да предостави верни, точни и актуални данни. При промяна в обстоятелствата Ползвателят трябва своевременно да актуализира данните си в профила или поръчката, за да осигури коректното изпълнение на договора от страна на Доставчика.
V. ТЕХНИЧЕСКИ СТЪПКИ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
Чл. 8. (1) Ползвателите сключват договора за покупко-продажба на стоки с Доставчика чрез последователно извършване на следните технически стъпки в Платформата:
-
Вход в системата за поръчки:
Ползвателят влиза в системата на онлайн магазина (чрез регистрация или като гост);
-
Избор на стоки:
Ползвателят избира една или повече от предлаганите стоки и ги добавя във виртуалната “количка” за пазаруване;
-
Данни за поръчка:
Ползвателят предоставя необходимите данни за идентифициране (име, адрес за доставка, телефон и др.);
-
Данни за доставка:
Ползвателят посочва предпочитан адрес или офис за доставка, както и начин на доставка (при налични опции);
-
Начин на плащане:
Ползвателят избира начин на плащане (напр. онлайн с карта, чрез наложен платеж при доставка и др.) и момента на плащане (предварително или при доставка);
-
Потвърждение:
Ползвателят преглежда обобщена информация за поръчката (избрани артикули, цени, такси за доставка и др.) и потвърждава окончателно поръчката чрез натискане на бутона за потвърждение. С това действие се счита, че е направено обвързващо предложение за сключване на договор с Доставчика.
Чл. 9.
(1) Договорът за покупко-продажба между Доставчика и Ползвателя се счита сключен в момента, в който Ползвателят получи на посочения имейл адрес потвърждение от Доставчика, че поръчката е приета.
(2) При поръчка, направена от Ползвател без регистрация (като гост), последният се съгласява с настоящите общи условия в момента на получаване на доставката. Приемането на доставката се счита за потвърждение, че Ползвателят приема настоящите общи условия.
VI. СЪДЪРЖАНИЕ НА ДОГОВОРА
Чл. 10.
(1) Всяка поръчка, потвърдена от Доставчика, формира отделен договор за покупко-продажба на поръчаните стоки, независимо че няколко стоки може да са избрани с една поръчка. Доставчикът може да организира обща доставка на всички поръчани стоки, но това не слива отделните договори в един.
(2) Правата на Ползвателя по отношение на всяка доставена стока се упражняват отделно за всеки договор. Упражняването на право или предявяването на претенция относно една стока не засяга и няма действие спрямо останалите доставени стоки. Ако Ползвателят има качеството на потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите, отказът от договор за покупка на една стока не засяга договорите за покупка на други стоки, поръчани от потребителя.
Чл. 11.
При упражняване на права по сключен договор за покупко-продажба (например право на отказ, рекламация и др.), Ползвателят трябва да посочи ясно на коя конкретна поръчка и на коя стока се позовава неговото искане или уведомление.
Чл. 12.
Ползвателят може да избере да заплати цените на поръчаните стоки наведнъж (общо плащане за всички стоки в поръчката) или поотделно – при доставка на всяка стока, ако такава опция е предвидена.
VII. ОСОБЕНИ КЛАУЗИ ПРИ ПОЛЗВАТЕЛИ – ПОТРЕБИТЕЛИ
(Този раздел се прилага само за Ползватели, които са “потребители” по смисъла на Законa за защита на потребителите, Закона за електронната търговия и Директива 2011/83/ЕС.)
Чл. 13. Правилата на настоящия раздел VII се отнасят единствено за Ползватели, за които според данните, посочени при сключване на договора за покупко-продажба или при регистрацията в платформата Zelen.bg, може да се заключи, че са потребители по смисъла на действащото законодателство за защита на потребителите (т.е. физически лица, които придобиват стоки за лични нужди, извън професионална или търговска дейност).
Чл. 14.
(1)
Основни характеристики на стоките:
Основните характеристики на всяка предлагана стока са посочени в страницата (профила) на съответната стока на сайта Zelen.bg – описание, изображение, състав, размер/тегло, цена и др.
(2)
Цена на стоките:
Цените са изрично обявени за всяка стока и включват всички дължими данъци и такси. Цените са в български лева (BGN) и евро (EUR).
(3)
Разходи за доставка:
Цената на доставката (ако не е включена в цената на стоката) се изчислява и показва на Ползвателя преди финализиране на поръчката, в зависимост от избрания начин на доставка и адрес.
(4)
Начини на плащане:
Предлаганите начини на плащане (онлайн с карта, наложен платеж и пр.), опциите за доставка и условията на изпълнение на договора са подробно описани в настоящите общи условия и в информацията, предоставена на Ползвателя в процеса на поръчване чрез интерфейса на сайта.
(5)
Актуалност на информацията:
Информацията, предоставяна на Ползвателите съгласно този член, е актуална към момента на визуализация на съответната страница в платформата преди сключване на договора. Доставчикът полага усилия да поддържа информацията вярна и актуализирана.
(6) Ползвателите се съгласяват, че всички задължителни данни, изисквани от Закона за защита на потребителите, могат да бъдат предоставяни от Доставчика чрез публикуването им в платформата (на съответните страници за стоките, в настоящите условия или други политики), или чрез изпращането им по електронна поща.
Чл. 15.
(1)
Авансово плащане:
Потребителят се съгласява, че Доставчикът има право да изисква авансово плащане (цяло или частично) за поръчани стоки, особено в случаите на стоки, изработвани по заявка или с персонални характеристики.
(2) Потребителят сам избира дали да заплати цената на стоките преди доставката (авансово) или в момента на доставката (наложен платеж), ако и двата варианта са предложени от Доставчика при финализиране на поръчката.
(3)
Големи суми:
Ако стойността на поръчката на Потребителя е равна или надвишава 10 000 лв. / 5 112.92 EUR , плащането следва да бъде извършено само по банков път (превод или внасяне по платежна сметка на Доставчика), съобразно законовите изисквания за ограничение на плащанията в брой.
Чл. 16.
(1)
Право на отказ от договора (връщане на стока):
Потребител, който има качеството на потребител по смисъла на ЗЗП, има право да се откаже от сключения договор за покупко-продажба от разстояние, без да посочва причина, в срок
14 дни
, считано от датата на получаване на стоката от Потребителя (или от трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя). За да упражни правото си на отказ, Потребителят може да използва формулярът от
Приложение №1
към тези общи условия, или да заяви недвусмислено решението си по друг начин (например чрез имейл). Потребителят също така може да се свърже с отдела за обслужване на клиенти на онлайн магазина на посочените по-горе контакти (имейл, телефон), за да зададе въпроси или да поиска съдействие относно връщане и други свързани въпроси. Подробна информация за условията и процедурата по отказ е дадена в
Приложение №2
към тези общи условия.
(2)
Изключения:
Правото на отказ
не се прилага
за следните видове стоки и услуги:
-
стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
-
стоки, които поради своето естество могат да се влошат или имат кратък срок на годност (напр. бързоразвалящи се хранителни продукти);
-
запечатани стоки, които са разпечатани след доставката и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиена или защита на здравето (напр. козметика, хранителни добавки със счупена пломба и др.);
-
стоки, които след доставката по своя характер са се смесили с други и не могат да бъдат отделени;
-
запечатани звукозаписи или видеозаписи или запечатан компютърен софтуер, които са разпечатани след доставката, включително активационни кодове за софтуер;
- вестници, списания или други периодични издания (с изключение на абонамент за такива издания).
(3)
Удължен срок при липса на информация:
Ако Доставчикът не е предоставил на Потребителя изискваната по закон информация за правото на отказ (която е част от Приложение №2 към тези условия), срокът за отказ от договора е 12 месеца и 14 дни, считано от датата на получаване на стоката. Ако информацията бъде предоставена на потребителя в рамките на този удължен срок, то 14-дневният срок за отказ започва да тече от датата на предоставяне на информацията.
(4)
Възстановяване на плащания:
При надлежно упражнено право на отказ от договора, Доставчикът ще възстанови на потребителя
всички получени суми
, включително разходите за доставка (ако са били заплатени), без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни от датата, на която Потребителят е уведомил Доставчика за решението си за отказ. Възстановяването се извършва по същия начин, по който е получено плащането (освен ако потребителят изрично е съгласен за друг начин и това не води до допълнителни разходи за него).
(5)
Разходи за връщане:
Ако Потребителят упражни правото си на отказ,
преките разходи за връщане на стоката
са за негова сметка, освен ако Доставчикът не е посочил, че ще поеме тези разходи. Доставчикът не е длъжен да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоката, ако потребителят изрично е избрал по-скъп от стандартния начин на доставка.
(6)
Задължение за грижата за стоките:
Потребителят трябва да съхранява получените стоки от момента на доставката до връщането им, като ги пази в добър търговски вид и качество. Потребителят отговаря за намалената стойност на стоките в резултат на употреба, различна от необходимото за установяване на тяхното естество, характеристики и добро функциониране.
(7)
Начин на упражняване:
Потребителят може да упражни правото си на отказ, като изпрати до Доставчика попълнен стандартен формуляр за отказ (Приложение №1) или друго ясно заявление за решението си (на хартиен носител или по електронна поща). Доставчикът незабавно ще изпрати потвърждение за получаване на отказа на траен носител (например по имейл).
(8)
Задържане на възстановяването:
Доставчикът има право да забави възстановяването на плащанията към потребителя до получаване обратно на стоките
или
до предоставяне на доказателство от потребителя, че е изпратил стоките – в зависимост от това, кое събитие е настъпило по-рано.
(9)
Връщане в търговски вид:
Потребителят трябва да върне стоката в търговски вид, позволяващ последващата ѝ продажба (опаковката да не е повредена, стоката да не е употребявана и пр.). При нарушен търговски вид на върнатата стока, Доставчикът има право по своя преценка да откаже приема на отказа
или
да начисли разходи за привеждане на стоката в търговски вид (които се приспадат от сумата за възстановяване).
(10)
Бонуси и подаръци:
Ако заедно със стоката потребителят е получил и допълнителни бонус продукти, подаръци или други бонус условия, отказът от договора за основната стока се счита и за отказ от предоставените бонуси/подаръци. Потребителят трябва да върне и тях, освен ако е уговорено друго.
Чл. 17.
(1)
Срок на доставка:
Срокът за доставка на всяка поръчана стока се определя индивидуално при финализиране на поръчката (преди потвърждаване). Обичайно срокът на доставка е до 3 работни дни за налични артикули, освен ако при поръчката не е посочен друг срок.
(2) Ако Доставчикът и Потребителят не са уговорили изрично срок за доставка, стандартният максимален срок за доставка е
30 календарни дни
от деня, следващ изпращането на поръчката от потребителя.
(3) Ако Доставчикът не може да изпълни поръчката поради това, че поръчаната стока не е налична, той уведомява Потребителя и възстановява платените от него суми (ако има такива) в 14-дневен срок от уведомлението.
Чл. 18. Доставчикът се задължава да спазва всички изисквания на действащото българско законодателство относно етикетирането, рекламата и продажбата на хранителни продукти и хранителни добавки (включително изискванията за био/органични продукти).
VIII. ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДОГОВОРА
Чл. 19.
(1) Доставчикът може да организира доставката на стоката чрез куриер до посочения от Ползвателя адрес, в договорения срок за доставка.
(2) Ако не е уговорен изрично срок по ал. 1, Доставчикът организира изпращането и доставката в разумен срок според обстоятелствата (обичайно до няколко работни дни).
Чл. 20.
(1) При доставката Ползвателят трябва да прегледа стоката и незабавно да уведоми Доставчика, ако установи явни недостатъци, несъответствия с поръчката или повредена опаковка.
(2) Ако Ползвателят не уведоми Доставчика за очевидни проблеми с доставената стока в момента на доставката, стоката се счита одобрена, освен за скрити недостатъци, които не е било възможно да се забележат при обичайния преглед.
Чл. 21. Доставчикът осигурява необходимото гаранционно обслужване (ако е приложимо за съответната стока) съгласно закона и условията на производителя. Информация за налични търговски или законови гаранции се предоставя с документите при доставката и/или в описанието на стоката на сайта.
Чл. 22. За неуредените в този раздел случаи, свързани с продажбата на стоки от Доставчика на потребители, се прилагат съответно разпоредбите на Закона за защита на потребителите и на Търговския закон (в частта за търговска продажба).
IX. ЗАЩИТА НА ЛИЧНИ ДАННИ
Чл. 23.
(1) Събирането, обработването и съхранението на лични данни чрез Платформата се извършва съгласно публикуваната
Политика за поверителност
, с която Ползвателят може да се запознае
тук
.
(2) Личните данни, предоставени от Ползвателя, са защитени по смисъла на Закона за защита на личните данни и Общия регламент (ЕС) 2016/679
eur-lex.europa.eu
(GDPR). Доставчикът ги обработва за целите и в сроковете, предвидени в Политиката за поверителност.
(3) С приемането на Политиката за поверителност Ползвателят дава изричното си съгласие Доставчикът да съхранява информация или да получава достъп до информация, съхранена в крайното устройство на Ползвателя, за описаните там цели (включително чрез използване на
„бисквитки“
). Ползвателят се съгласява, че Доставчикът може да съхранява информация или да получава достъп и на други законови основания, посочени в Политиката за поверителност (напр. легитимен интерес).
(4) Ползвателят (включително потребител по смисъла на закона) се съгласява, че Доставчикът има право да му изпраща по всяко време електронни съобщения, свързани с използването на Платформата, с предоставяните услуги и с преддоговорна или следдоговорна информация. Това включва
бюлетини
(newsletter) за нови продукти и промоции,
мобилни съобщения
, уведомления за статуса на поръчки, напомняния за изоставена количка и др., докато Ползвателят има активна регистрация в онлайн магазина. Ползвателят може по всяко време да се откаже от получаването на маркетингови съобщения, като използва опцията за отказ, предоставена във всяко такова съобщение или като се свърже с отделът за обслужване на клиенти на имейл
shop@zelen.bg
или на посочения в сайта телефонен номер.
(5) Ползвателят се съгласява, че Доставчикът има право да събира и съхранява данни за поведението на Ползвателя при използване на онлайн магазина (например прегледани продукти, направени търсения, история на поръчки), с цел подобряване на услугите и персонализиране на предлагането. Ползвателят има право да възрази срещу събирането на поведенчески данни по начина, предвиден в Политиката за поверителност (напр. чрез настройките за бисквитки или чрез изпращане на възражение).
Чл. 24.
(1) Доставчикът има право по всяко време да изисква от Ползвателя да се легитимира и да потвърди достоверността на всяко от обявените при регистрацията обстоятелства и лични данни.
(2) В случай че Ползвателят е забравил или изгубил своята парола, Доставчикът прилага публикуваната процедура за възстановяване на изгубена парола (линк „Забравена парола“), като изпраща необходимите инструкции на регистрирания имейл адрес на Ползвателя.
X. ИЗМЕНЕНИЕ И ДОСТЪП ДО ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ
Чл. 25.
(1) Настоящите общи условия могат да бъдат едностранно изменяни от Доставчика. Измененията се оповестяват единствено чрез публикуване на актуализираната версия на страницата „Общи условия“ на уебсайта zelen.bg. Доставчикът не поема задължение да изпраща съобщения, имейли, известия в профил или други индивидуални уведомления.
(2) „Изменените общи условия се прилагат:
-
за нерегистрирани Ползватели
– от момента на публикуването им на сайта; подаването на поръчка след публикуването представлява изрично приемане на актуалната версия;
-
за регистрирани Ползватели
– от момента, в който Ползвателят изрично приеме актуалната версия при следващо влизане в профила и/или при подаване на поръчка; до приемането се прилагат условията, действащи към последното им приемане от Ползвателя.
- измененията не засягат вече сключени договори (поръчки, подадени преди публикуването).
(3) Ползвателят се съгласява, че всички уведомления на Доставчика във връзка с изменения в общите условия ще се изпращат на електронния адрес, посочен от Ползвателя при регистрацията. Ползвателят приема, че тези електронни съобщения не е необходимо да бъдат подписани с електронен подпис, за да имат сила.
Чл. 26. Доставчикът публикува актуалната версия на общите условия на видно място в уебсайта (линк “Общи условия” в долната част на страницата), заедно с всички техни допълнения или изменения. Ползвателите могат по всяко време да съхранят и разпечатат текущата версия на условията. На страницата „Общи условия“ се поддържат дата на последна актуализация.
Чл. 26а. Ползвателят е длъжен да се запознава периодично с актуалната версия на Общите условия, публикувана на страницата „Общи условия“, включително преди всяко подаване на поръчка . Липсата на отделно уведомяване от Доставчика не освобождава Ползвателя от това задължение.
XI. ПРЕКРАТЯВАНЕ
Чл. 27. Настоящите общи условия остават в сила между Доставчика и конкретния Ползвател до прекратяване на договора помежду им на някое от следните основания:
-
прекратяване на дейността или юридическата ликвидация на Доставчика или Ползвателя (ако последният е юридическо лице);
-
по взаимно съгласие на страните, изразено в писмен вид;
-
при обективна невъзможност за изпълнение на договора (напр. вследствие на непреодолима сила, която трайно възпрепятства изпълнението);
-
при изземване или запечатване на оборудването на Доставчика от държавни органи;
-
при заличаване на потребителската регистрация на Ползвателя в Платформата. В този случай сключените, но неизпълнени договори за покупко-продажба остават в сила и подлежат на изпълнение.
Чл. 28. Доставчикът има право по свое усмотрение, без предизвестие, едностранно да прекрати договора с Ползвател, ако установи, че Ползвателят нарушава настоящите общи условия, законодателството на Република България, общоприетите морални норми или правила в електронната търговия. В такъв случай прекратяването на договора не освобождава Ползвателя от отговорност за нарушенията, допуснати до момента на прекратяване.
XII. ОТГОВОРНОСТ
Чл. 29. Ползвателят се задължава да обезщети и да освободи от отговорност Доставчика и свързаните с него лица (напр. доставчици по договори, подизпълнители) при всякакви претенции на трети лица (основателни или не), вследствие на: (1) виновно неизпълнение на задължения на Ползвателя по настоящите общи условия или по сключен договор; (2) нарушение от страна на Ползвателя на права на интелектуална собственост на трети лица; (3) злоумишлено предоставяне на достъп на трето лице до потребителския профил или друга злоупотреба с предоставени права; (4) невярно деклариране от Ползвателя на обстоятелството, че е потребител (или не е потребител) по смисъла на Закона за защита на потребителите.
Чл. 30. Доставчикът не носи отговорност при настъпване на обстоятелства извън неговия контрол – случаи на непреодолима сила , случайни събития, проблеми в интернет мрежата, технически или други обективни причини, включително разпореждане на компетентен държавен орган.
Чл. 31.
(1) Доставчикът не отговаря за вреди, причинени от Ползвателя на трети лица при използване на Платформата или при изпълнение на договори, сключени чрез нея.
(2) Доставчикът не отговаря за имуществени или неимуществени вреди (пропуснати ползи, загуби, неудобства и др.), понесени от Ползвател във връзка с използването или невъзможността за използване на Zelen.bg, освен ако е доказано виновно действие или бездействие на Доставчика.
(3) Доставчикът не носи отговорност за времето, през което Платформата е била недостъпна поради непреодолима сила или технически неизправности извън контрола на Доставчика.
(4) Доставчикът не отговаря за вреди от коментари, мнения и публикации на Ползватели (например под продукти или статии в блога), като същите остават отговорност на авторите им.
Чл. 32.
(1) Доставчикът не гарантира и не носи отговорност, ако мерките за сигурност на сайта бъдат преодолени от злонамерени действия на трети лица и това доведе до загуба или разпространение на информация, непозволен достъп до лични данни и др. инциденти.
(2) Доставчикът не носи отговорност при измамна злоупотреба с чужд потребителски профил от трето лице, което се представя за Ползвателя, ако обстоятелствата показват, че това лице има достъп до профила (напр. притежава паролата) и Доставчикът няма основание да смята, че не е Ползвателят.
XIII. ДРУГИ УСЛОВИЯ
Чл. 33.
(1) Ползвателят и Доставчикът се задължават взаимно да защитават своите законни права и интереси, както и да пазят поверителността на станала им известна в хода на изпълнение на договора търговска тайна.
(2) По време на действието на договора и след неговото прекратяване, страните няма да разгласяват публично кореспонденцията помежду си. Публично разгласяване е налице при публикуване на кореспонденцията в интернет форуми, социални мрежи, уебсайтове или други публични места без съгласие на другата страна.
Чл. 34. В случай на противоречие между тези общи условия и уговорки в отделен писмен договор между Доставчика и конкретен Ползвател, с предимство се прилагат клаузите на отделния договор.
Чл. 35. Недействителността или неприложимостта на която и да е разпоредба от тези общи условия не води до недействителност на целия договор. Неизправната разпоредба ще бъде заместена от повелителните норми на закона или добрите нрави.
Чл. 36. За неуредените в настоящите общи условия въпроси, свързани с изпълнението и тълкуването на договора между Ползвателя и Доставчика, се прилага българското материално право.
Чл. 37. Настоящите общи условия влизат в сила за всички Ползватели на платформата Zelen.bg от момента на тяхното приемане (при регистрация, при поръчка като гост или по друг предвиден начин) и действат до прекратяване на договора или до тяхното изменяне съгласно раздел X.
Чл. 38. При възникване на спор между Доставчика и Потребител, страните ще положат усилия за разрешаването му по взаимно съгласие. Ако не бъде постигнато споразумение, потребителят може да използва алтернативна форма на решаване на спорове , включително да подаде жалба чрез платформата за онлайн решаване на спорове (ODR) на Европейската комисия, достъпна на адрес https://ec.europa.eu/consumers/odr . Това не лишава потребителя от правото му да отнесе спора за разглеждане от компетентния български съд.
Стандартен формуляр за упражняване правото на отказ от договор (Приложение №1):
(попълнете и изпратете настоящия формуляр,
само ако желаете да се откажете от договора
)
До: „Смарт Органик“ АД , гр. София, ул. „Дамяница“ №6, електронна поща: shop@zelen.bg
С настоящото уведомявам, че се отказвам от договора за покупка, сключен на/получен на дата ____________, относно следните стоки: _____________________________________________________ (описание на поръчаните стоки, които връщате)
– Име на потребителя: …………………………………………..
– Адрес на потребителя: ………………………………………….
– Подпис на потребителя: ………………………… (само при подаване на хартиен носител)
– Дата: ………….
(Ненужното се зачертава.)
Приложение №2 – Информация относно упражняване правото на отказ от договора:
Право на отказ от договора от разстояние:
Потребителят има право да се откаже от договора от разстояние, без да посочва причина, в срок 14 дни, считано от датата на получаване на стоките (или последната стока от няколко, поръчани с една поръчка).
За да упражни правото си на отказ, потребителят трябва да уведоми Доставчика за решението си с недвусмислено заявление (напр. писмо, изпратено по пощата, факс или електронна поща). Потребителят може, по свой избор, да използва приложения стандартен формуляр за отказ (Приложение №1) или да проведе телефонен разговор с отдела за обслужване на клиенти на zelen.bg .
За спазване на срока за отказ е достатъчно потребителят да изпрати съобщението си относно упражняване на правото на отказ преди изтичането на 14-дневния срок.
Действие на отказа: Ако потребителят се откаже от договора, Доставчикът ще възстанови всички плащания , получени от потребителя, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителни разходи за доставка, възникнали при избор от потребителя на различен от най-евтиния стандартен начин на доставка). Възстановяването ще бъде извършено без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни от датата, на която потребителят е информирал Доставчика за решението си за отказ. Плащанията ще бъдат възстановени по същия начин, по който са получени, освен ако потребителят изрично се е съгласил за друг начин; във всеки случай това възстановяване няма да струва нищо на потребителя (няма такси за възстановяване).
Доставчикът има право да отложи възстановяването, докато не получи стоките обратно или докато потребителят не представи доказателство, че е изпратил стоките обратно (което от двете събития настъпи по-рано).
Потребителят трябва да изпрати или предаде стоките обратно на Доставчика не по-късно от 14 дни след деня, в който е съобщил за отказа си. Срокът се счита спазен, ако потребителят изпрати стоките преди изтичане на 14-дневния срок.
Разходи за връщане: Потребителят понася преките разходи по връщане на стоките. Очакваната стойност на тези разходи обикновено е приблизително равна на разходите за първоначалната доставка (стандартна куриерска услуга).
Потребителят носи отговорност само за намалената стойност на стоките вследствие на употреба, различна от необходимата за установяване на тяхното естество, характеристики и добро функциониране (каквато би била възможна в търговски обект).
Настоящите Общи условия са последно актуализирани на 22.08.2025 г.